Stockholms resan.

Vilken dag det var igår! Den var fantastisk rolig.
Vi kom till Stockholm runt 12, så vi gick runt på stan en snabbis innan vi gick till en Taco bar och satt oss där och åt en tacotallrik, ingen hitt enligt mig. Jag hatar den starka såsen och jag hatar när tacochipsen inte är vanliga (alltså ingen krydda), så jag hade hamnat på helt fel ställe. Sen gick vi runt och runt inne på alla H&M butiker, sen in på ÅHLENS gallerian, sen gallerian mitt emot NK och påvägen till JC på plattan, så hitta jag äntligen mina Wayfarers glasögon, enbart någon billig skit, men verkligen vad jag ville ha dom, så dom vart mina för 59,- Äntligen!
Sen gick vi igenom gamla stan och till slussen för vi skulle ta Djurgårds färjan till Skansen och Grönan men vi bestämde oss för att gå när vi kom fram. Jag, Tilda, Elin, Emma och Robin var på Skansen ungefär 1 timme före alla andra, undertiden vi väntade så började det regna, vilket jag hade hoppats på att vi skulle få slippa men det hållde inte i sig så lång tid.

Under tiden på Skansen, så gick jag, Tilda, Elin, Emma och Robin upp på restaurangen och fikade för vi hade fått nog av kyla under väntan på dom andra. Satt där i en timme tills dom var klar sen vart det dags för Gröna Lund, som vi hade väntat på hela dagen!
Kom in runt halv sex, det första vi gjorde var att åka fritt fall, fast bara jag och Tilda och vi åkte med Josse och Karro, det var nog det roligaste på hela dagen, jag och Tilda åkte den 3 gånger. Sjukt kul. Vi åkte nästan alla karuseller förutom jag som stod över uppskjutet. Den nya bergochdalbanan "Insane", var faktiskt inte så läskig som man kan tro, det går så fort och den är alldeles för kort, men den var också rolig!

Vid klockan 22 samlades vi vid bussen för hemfärd till lilla Söderhamn igen, tråkigt nog. Men ändå skönt att vara påväg hem för mina ben var alldeles slut och det var hela min kropp. På bussen hem fick jag sendrag i benen hela tiden.
Vi var hemma runt klockan 01 inatt.




Påvägen dit


Påväg till Slussen


(Dålig bildkvalité) Vilopaus påväg till Skansen


Fika på Skansen


Bildbevis, Tilda och jag i fritt fall



Jag ber om ursäkt för dåliga bilder, men jag hade inte min systemkamera med mig.

KOMMENTARER

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
KOM IHÅG MIG?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

DIN BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

TRACKBACK